Cet enseignement a pour objet, d'une part,
de familiariser les étudiants avec la terminologie de leur spécialité
respective - édition, audiovisuel - d'autre part, de développer
des compétences à l'expression orale en anglais. Il comporte plusieurs
aspects :
- des exercices de compréhension et d'expression orale, sous forme
de courts exposés en anglais avec pratique de l'autoscopie, utilisation
de logiciels de présentation des exposés comme Powerpoint, création
de documentaires vidéos en anglais, afin d'entraîner les étudiants
à la prise de parole en anglais.
- un travail sur revues spécialisées ou articles qui permet une
révision grammaticale et une étude lexicologique.
- une formation à la recherche documentaire sur cdrom et sur internet
afin de familiariser les étudiants à l'évolution technologique
de leurs spécialités respectives.
A survey of IT (Information Technology) : the history of Computers
and of the Internet society and its consequences in your field:
Publishing or audio visual; some interests might be in common:
Copyrights protection : cheat detection software
Protection of privacy
Computer security
Computer assisted translation
Artificial intelligence or the simulation of dialogues with "Chatterbots"....or
virtual reality...
Or according to your option we shall focuss on :
Publishing: e-books, e-ink...
cdroms and multimedia products, electronic libraries, manuscripts
on line...
Audio visual: Digital cameras,
music recognition software, digital images, WIFI, videogames,...
The topic of your exposé is open: the purpose is public speaking;
you choose a topic you are very fond about to convince your audience,
you do NOT read notes but you may use a plan of your talk, a video
in English of course.... and you must be prepared to answer questions
and to prepare questions or quizzes for your audience! As far as
possible I like to videotape your exposé so that you can see afterwards
what you look like and what you sound like when you make a presentation
in English... which is an experience all teachers should have been
through ... I think... |